Lokomotywa cz. 3

Narysowany jest magazyn towarowy wraz z dźwignikiem do wyładowywania wagonów, umieszczonym przy ścianie budynku. Dźwignik osobno stojący. Budowa tegoż nie wymaga dalszych objaśnień. Przy sporządzaniu przejazdów kolejowych powinno się tor i drogę podnieść nieco w górę, by można było pod niemi umieścić mechanizm zapory. Drążki zaporowe robimy z drutu. Jeden (krótszy) koniec każdego drążka zakończony jest uszkiem: do uszka tego przywiązujemy kawałek nitki. Drugi koniec nitki prowadzi do krążka. Kręcąc korbą połączoną z tym krążkiem, powodujemy nawijanie się nitki, która ciągnie za koniec drążka, podnosząc go w górę. Kura od studni przy parowozowni, może być zrobiona z rurki lub z kawałka okrągłego drzewa.

Jeżeli mamy prawdziwą małą lokomotywę parową, to możemy na strychu parowozowni zrobić zbiornik z wodą, a rurkę zaopatrzyć w kurek i wtedy będziemy mieli doskonale naśladownictwo rzeczywistości. W sposób przedstawiony tutaj można naśladować aż do najdrobniejszych szczegółów wszelkie urządzenia kolejowe. Widzimy rampę do ładowania bydła i nierogacizny.