Ruchome figurki i źródło napędu cz. 2

Dobrze jest zgiąć je podwójni. Wtedy wzrasta sprawność takiego młyna bardzo znacznie i możemy nim poruszać rozmaite figurki. Skośne deseczki pod koleni służą do tego, by piasek łatwiej spływał, nie są jednak konieczne. Jedną ścianę skrzynki robimy jako drzwiczki, lub też nie dajemy jej zupełnie. W tym drugim wypadku listewka, podtrzymująca oś koła, musi być wbudowana głębiej. Podałem tu tylko szkielet i sposób budowy. Możemy resztę urządzić wedle naszego gustu, a więc np. jako wiatrak, a i wtedy na końcu osi koła umocowujemy koła wiatrakowe, albo też jako pompę, młyn, silnik spalinowy, maszynę parową i t. p. Można też zastosować nasz młyn do poruszania figurek ruchomych. Ponieważ jednak tutaj oś napędowa leży poziomo, a nie pionowo jak w wiatraczku kolo pieca, więc musimy figurki robić pochylone i łączyć z młynem nie rękę figurki, lecz przedmiot, który ona porusza. Wyginamy więc koniec osi młynka w kształcie korby i z nią łączymy piłkę. Jeżeli umocujemy na końcu osi koła krążek na pas, to możemy poruszać nim małe modele maszyn, jak młotownie, tokarki, wiertarki i t. p.